Skolestart i 0. klasse

Når et barn starter i skole, er det en stor forandring i familien. Som udgangspunkt skal børnene starte i 0. klasse det år, hvor de fylder 6 år.

Infomøde om SFO- og skolestart

Hvert år holder vi informationsmøde om start i SFO 1. maj/kommende 0. klasse i november måned på skoletorvet, hvor vi byder alle interesserede forældre indenfor og fortæller om Trongårdsskolen, den første tid i SFO og hverdagen i 0. klasse.

Infomødet afholdes den 7. november 2023 kl. 17.00 på SFO-torvet.

Alle forældre med skolesøgende børn får automatisk besked i e-boks om at det er tid for indskrivning.

Der er mulighed for at se lokalerne og møde skolens maj-team, børnehaveklasselederne og ledelsen.

Skolestartere til skoleåret 2024/2025 (født i 2018) er velkomne forbi til Åbent hus den 7/10 2023 kl. 10.00-12.00.

Her kan I (både børn og forældre)

• se skolen
  • møde ledelsen
  • prøve faglige værksteder med børnehaveklasselederne
  • bevægelsesaktiviteter samt snobrød over bål med pædagogerne

På Trongårdsskolen ønsker vi at give både forældre og elev den bedste skolestart. Den første dag i skolen er en stor dag i børnenes liv. Det er en dag, børnene ser frem til og ofte kan huske resten af livet.

Trivsel

På Trongårdsskolen vægter vi tryghed, trivsel og faglighed meget højt. En forudsætning for at lære noget er, at eleven trives. Lærerne og pædagogerne samarbejder om at skabe god trivsel både i klassen, i frikvarterne og i SFO.

0.klasse er et obligatorisk skoleår. Undervisningen er tilrettelagt indenfor 6 kompetenceområder og 3 obligatoriske emner.

Kompetenceområder

• Sprog
  • Matematisk opmærksomhed
  • Naturlige fænomener
  • Kreative og musiske udtryksformer
  • Krop og bevægelse
  • Engagement og fællesskab

Obligatoriske emner

• Færdselslære
  • Uddannelse og job
  • Sundhed- og seksualundervisning og familekundskab

I Lyngby-Taarbæk Kommune er der digital indskrivning via www.borger.dk - du skal benytte dit NemID.