SFO start maj-forløb
Vi ser frem til at byde jer velkomne på Trongårdsskolen og i vores SFO.
Vi ser frem til at byde jer velkomne på Trongårdsskolen og i vores SFO.
Den 12. april kl. 16.00 - 16.30 inviterer vi indenfor til cafemøde om mellemform, der etableres på Trongårdsskolens B-spor fra august 2023. Cafemødet er uden børn og foregår på Skoletorvet.
I skoleåret 2023 opstarter vi en ny måde at arbejde med vores B-spor på.
B-klassen vil være reduceret i antal til 20 elever, hvor 4 af de 20 pladser er visiteret gennem forvaltningens visitationsudvalg, og er målrettet børn med udfordringer indenfor autismespektrum-området, men som fagligt og socialt vil trives i en almen skoleramme.
Undervisningen i B-sporet varetages af to fagprofessionelle samt en skole-pædagog i et ugentligt antal lektioner. Børnehaveklasselederen, special-pædagogen samt skolepædagogen planlægger, udfører og evaluerer al undervisning inspireret af principper i ”co-teaching”.
Lille-SFO varetages af faste professionelle, således at overgangen mellem skole og SFO opleves tryg og smidig. Klasse- og SFO-miljøet indrettes til at understøtte kroppens alsidige behov for bevægelse.
Den endelige klassedannelse udmeldes i juni måned, så børnene ved, hvilken klasse de skal gå i og med hvilke klassekammerater, inden de går på sommerferie.
SFO’ens maj-team understøtter børnenes læringsparathed og sender dem godt på vej mod skolestarten.
Maj-teamet følger børnene tæt hele det første år. Personalet er erfarne, engagerede og dygtige pædagoger, der arbejder sammen om at sikre børnene den bedste mulige start fra børnehave til SFO til skole. Børnene skal blive fortrolige og trygge ved skolens rytme, de fysiske rammer og de nye voksne omkring dem.
Derfor har vores maj-team særlig fokus på at skabe tryghed og genkendelighed.
Hvad kan I som forældre gøre for at klæde børnene på til at tage springet fra børnehave til SFO og skole, så starten bliver en succes for alle?
I kan hjælpe jeres barn til at være selvhjulpen.
Vi vægter et godt forældresamarbejde højt, og vi ønsker at være så tæt på jer i hverdagen som muligt.
Det vil være en fast maj-pædagog, som sender informationsskrivelser på AULA om, hvad børnene har lavet, og hvad der skal ske i løbet af ugen.
Her vil I også kunne kontakte maj-pædagogen, hvis I har brug for at tale om jeres barn.
Der vil ligeledes være en fast maj-pædagog hver morgen og én til lukketid, som I selvfølgelig også kan tale med.
Vi har en forventning om, at jeres barn har tilegnet sig de grundlæggende motoriske, sproglige, personlige og sociale forudsætninger.
Det kræver, at barnet blandt andet kan